Diğer Sıkça Sorulan Sorular

1. Ekrandan sanal POS ve Mail Order işlemleri nasıl yapılır?

Sanal POS için:

Finart’ta tahsilat klasörünün içerisinde yer alan sanal POS ekranına girilmeli,

Poliçe numarası yazılıp sorgula butonuna basılmalı,
İkinci adıma geçildiğinde üst tarafta yer alan POS tahsilat butonuna tıklanmalı,

Gelen ekrana kart bilgileri (son kullanım tarihi, CVC vs.) yazılmalı,

Son kullanım tarihi elle yazılmamalı gelen ekrandaki tarih butonundan seçilmeli

Tab tuşuna basıldığında tahsilat kodu açılacak,

Çıkan tahsilat seçeneklerinden biri seçilerek vadelendir tuşuna basılmalı

Tahsil et butonuna tıklanarak işlem tamamlanmalıdır.

Mail Order için:

Finart’ta tahsilat klasörünün içerisinde yer alan Mail Order ekranına girilmeli,

Poliçe numarası yazılıp enter’a ya da sorgula butonuna basılmalı,

İstenirse poliçenin ödeme planını değiştirmek için tahsilat kodu alanı seçilerek “Taksit Sayısını Değiştir” basılabilir,

Ekrana gelen alanda kart bilgileri girilmeli,

Tüm bilgiler girildikten sonra “seçilen vadelere kart ata” butonu aktif hale gelecektir. Bu butona basılarak vadelere kart atanmalı,

Yukarıda kaydet butonuna basılmalı ve bu doğrultuda vadesi gelen taksitler çekilmiş ve kalan vadelere kart talimatı verilmiş olacaktır.

2. Tahsil edilemeyen poliçelerin iptal süresi nedir?

DASK-Zorunlu Deprem Sigorta poliçeleri tahsil edilmemesi durumunda poliçe başlangıç tarihinden 5 gün önce otomatik iptale girmektedir. İptal olmayan, kredi eşleme kaydı olan ve aynı gün üretimi yapılan DASK poliçeleri daha sonra tahsilat nedeniyle iptale konu olmamaktadır.
Trafik poliçesi tahsilat nedeniyle kesinlikle iptal edilememektedir.

Diğer poliçeler tahsil edilmemesi durumunda poliçe başlangıç tarihinden sonra 2 ay içerisinde şirketimiz tarafından otomatik iptal edilmektedir. Hiç tahsilatı olmayan Haziran 2016 üretimli poliçeler (1-30 Haziran arası) Ağustos 2016 (Ağustos ayının son işgünü) iptal edilmektedir. Üzerinde tahsilatı olan Haziran 2016 ve öncesi borcu olan poliçelere ise Eylül ayı başında ihtar mektupları gönderilerek yine Eylül ayının son işgünü iptal edilmektedir.

3. Yapılan tüm iptal ve iade zeyillerinde müşteriye iade yapılır mı?

İptal ya da iade zeyil yapılan her poliçeden müşteriye iade yapılmayabilir. Müşteri ilgili poliçede hiç ödeme yapmamışsa ya da yeteri kadar ödeme yapmamışsa poliçe borçlu kalacak ve müşteriye iade çıkmayacaktır

4. Tahsilatı yapılmayan trafik poliçeleri iptal olur mu?

Trafik poliçeleri tahsilat nedeniyle iptal olmaz.

5. Üzerinde tahsilat bulunan poliçelerin iptali yapılabilir mi?

Bir poliçenin iptal edilmesi için üzerindeki tahsilatın kaldırılması ya da iptal edilmesi gerekmez. Üzerinde tahsilat varken de poliçeler iptal koşulları oluşması durumunda iptal edilebilir.

6. Aynı gün içerisinde yaptığımız online tahsilatı iptal edebilir miyiz?

Şubeler tarafından yapılan online tahsilatlar yine şubeler tarafından aynı gün iptal edilebilir. Tahsilat birimi bu tahsilatları iptal edemez.

7. Telefon ile verilen talimat üzerinden kredi kartı ile işlem yapılabilir mi?

Kredi kartı ile işlem yapılacak poliçelerin kart bilgileri telefon aracılığı ile alınmamaktadır. Mail yoluyla sadece taratılarak tüm bilgiler yazılarak imzalı form gönderilirse yapılabilmektedir.

8. Şubelere özel, destek alabileceğimiz hattınız var mı? Hangi numaradan ulaşabilirim?

Ziraat Bankası şubelerimize özel oluşturmuş olduğumuz “ZS Şube Destek Hattı” bulunmaktadır. Hafta içi 09:00 – 20:00 saatleri arasında, ekran kullanımı, ürünlerimiz, poliçe içeriği vb. konularda destek almak için (212) 459 84 59 numaralı telefonu arayabilirsiniz.

9. Ziraat Sigorta’ya ait formlara (Başvuru formu, bilgilendirme formu, iş kabul politikaları, MASAK vd.) nereden ulaşabilirim?

Şirketimizle ilgili her türlü forma ve bilgiye, Ziraat Bankası portalında bulunan Ziraat Finans Grubu sekmesindeki Ziraat Sigorta A.Ş. üzerinden giriş yaparak ulaşabilirsiniz. Şubenize ait yenileme listelerine de buradan ulaşabilirsiniz.

10. Hasar dosyasının sonucunu nasıl öğrenebilirim?

0850 222 97 00 numaralı Müşteri İletişim Merkezimizi arayarak hasar dosyası hakkında bilgi edinebilirsiniz. Ayrıca Ziraat Sigorta internet sitesinden hasar dosyasının durumunu, varsa eksik evrak bilgisini, yapılmış olan ve yapılacak olan ödeme tutarlarını ve tarihlerini öğrenebilirsiniz.


Anlaşmalı Servisler
Ziraat Sigorta A.Ş.
Anlaşmalı Sağlık Kurumları
Ziraat Sigorta A.Ş.
Formlar
Ziraat Sigorta A.Ş.
Müşteri İletişim Hattı

Ziraat Sigorta'dan Yenilikler

D-CAT Technologies